Nést na bedrech odpovědnost za vedení týmu, a ještě udávat kreativní směr firmy? Žádná hračka! Ale přesně tak vypadá denní náplň kreativních ředitelů. Michaela Kašpárková, vedoucí týmu za sales a marketing z personální agentury Devire, vám poradí, jak posunout leadershipové dovednosti u vašich kreativců.

Kreativní ředitel

Všímám si, že spousta kreativců vymyslí reklamní kampaň levou zadní. Než se stačíte nadechnout, už sypou nápady nebo rovnou kreslí návrhy na flipchart. Na druhou stranu, správně kampaň delegovat a řešit problémy, které během procesu nastanou – to už je pro mnohé z nich oříšek.

A podobně to vidí i 54 % klientů, se kterými spolupracuji pod záštitou personální agentury Devire. Říkají, že jejich bývalý kreativní ředitel neměl dostatečné dovednosti k vedení lidí. Často vůbec nedokázal členy týmu motivovat nebo postrádal empatii k řešení konfliktů.

Jak tedy přistupovat ke kreativnímu řediteli, aby ve vaší firmě obstál na poli leadershipu?

1. Nabídněte odborné školení

Žádný učený z nebe nespadl. A tak není nic lepšího než vyslat vašeho kreativce nachytřit se o dům dál. Na českém trhu existují desítky školení, která posilují měkké dovednosti. Zjistěte si reference školitelů. A najděte toho ideálního, který vašemu zaměstnanci sedne.

Bohužel během výběrových řízení od ledna do května 2023 jsem zjistila, že firmy jen málokdy podporují kreativní ředitele. Celkem 82 % kreativců mi potvrdilo, že jejich bývalý zaměstnavatel jim nenabízel žádnou možnost školení se zaměřením na vedení lidí. Buďte výjimka!

2. Poskytněte inspiraci

Odškrtli jste si školení? Paráda, tím to však nekončí! Aby váš lídr rostl, potřebujete ho vystavovat zdrojům, které ho budou inspirovat. Čas od času mu tak přihoďte do e-mailu vstupenky na konference, workshopy nebo ho odkažte na zajímavé online články.

3. Dávejte zpětnou vazbu

Nejhorší je, když si po půl roce zavoláte kreativce na kobereček a nenecháte na něm nit suchou. Kompletně odsoudíte jeho styl vedení a nedáte ani doporučení, jak dělat věci jinak. Takhle prosím ne! Konstruktivní zpětnou vazbu dávejte pravidelně, aby mohl dotyčný na sobě postupně pracovat. Pokroky veřejně chvalte. A případné výtky si nechte na rozhovor mezi čtyřma očima. 

Závěrem

Ruku na srdce, kreativním ředitelům možná chybí leadershipové dovednosti. Na druhou stranu oplývají mírou kreativity, o které se nám ostatním může jen zdát. Nelamte nad nimi hůl! Naopak trpělivě s nimi pracujte a podporujte jejich rozvoj. Investice do kreativců vám totiž ve finále přinese vytoužené ovoce.