Oblast obnovitelných zdrojů má nakročeno stát se v příštím desetiletí jedním z největších ekonomických oborů. Představitelé společnosti reWATT, která poskytuje služby zaměřené na fotovoltaiku, se s vámi podělí o náborové rady, jak v tomto oboru uspět.

Podle Richarda Gabora, CEO ve společnosti reWATT, s sebou rozkvět oboru přináší několik výzev. Hlavní z nich představuje nedostatek lidského kapitálu, což způsobuje, že už dnes některé firmy nemohou plynule zajistit přípravy a výstavby obnovitelných zdrojů.

To však není problém společnosti reWATT. Vedení má detailně promyšlenou náborovou strategii. A díky tomu firma úspěšně naplňuje své cíle – včetně eliminace emisí CO2.

Zaměřte se na absolventy

Richard Gabor
Richard Gabor, CEO společnosti reWatt

 

„Dlouhodobě oslovujeme mladé talenty. Často navštěvujeme většinu českých univerzit, např. VŠE, ČZU nebo ČVUT. Nabízíme mladým nejen pracovní možnosti, ale i školení,“ popisuje cestu ke kandidátům Richard Gabor. Podle Tomáše Špačka, HR specialisty společnosti reWATT, si důsledkem toho už studenti firmu dokonce sami proaktivně hledají. „Nejvíc zpráv od studentů nás zahltí po veletrzích, do kterých se aktivně zapojujeme,“ vysvětluje Špaček.

 

Nutnost dát prostor mladým talentům potvrzuje i Jakub Braunstein, konzultant z personální agentury Devire, který se specializuje na nábor v oblasti obnovitelných zdrojů energie. „Uchazeči v České republice doposud neměli moc příležitostí získat zkušenosti v oboru. Proto je důležité, aby se společnosti otevíraly i čerstvým absolventům. Rozhodně to přináší své výhody. Firma ušetří nejen na nákladech, ale navíc si juniora vychová přesně podle svých představ,“ radí Braunstein.

Upoutejte firemní kulturou a benefity

Tomáš Špaček doporučuje při náboru brát ohled na firemní kulturu. „Konkrétně v oblasti fotovoltaiky se potýkáme s obrovským nedostatkem talentů. Umět uchazeče zaujmout firemní kulturou je alfa a omega všeho. Proto už na prvním pohovoru mluvíme s kandidáty zcela na rovinu. Snažíme se tak poukázat na naši otevřenou komunikaci a transparentnost,“ popisuje Špaček.

Jakub Braunstein dodává, že firmy nemají opomíjet také skladbu pracovních benefitů. „Ideální je rozšiřovat nabídku originálními benefity, tak abyste se ve svém oboru stali atraktivními zaměstnavateli,“ vysvětluje Braunstein. Jako příklad uvádí společnost reWATT, která nedávno zajistila zaměstnancům příspěvek na dopravu u Českých drah. Firma si tak zvyšuje šanci na úspěch u budoucích kandidátů žijících mimo Prahu.

Jakub Braunstein
Jakub Braunstein, Senior Recruitment Consultant v personální agentuře Devire

Ohlídejte si onboarding

Když se konečně podaří najít ideálního kandidáta, nesmí vedení zapomenout na jeho začlenění do týmu. „Naši nováčci projdou důkladným školením. Seznámí se s firemní kulturou a představíme jim i běžnou rutinu. Následující dny je zasvěcujeme do jejich oboru, ať už je to marketing, finance, logistika, nebo IT. Na jednotlivé procedury máme vytvořený check list, takže máme jistotu, že nic nikomu neunikne,“ uzavírá Tomáš Špaček.