Zaslali jste váš životopis a čekáte na pozvání na pohovor? Gratulujeme! Čeká vás důležitý krok ke splnění vašeho cíle – získat novou práci. Během přípravy na setkání s vaším potenciálním zaměstnavatelem nezapomeňte, že způsob, jakým se budete prezentovat během přijímacího procesu, může mít až 90% vliv na rozhodnutí HR specialisty či budoucího šéfa. Připravili jsme pro vás 5 tipů, které z vás při pohovoru udělají zaručenou hvězdu!

 

1. Poznejte společnost a její zaměstnance

Nejprve ze všeho byste se měli podívat na informace o společnosti jako je historie, velikost, možnosti rozvoje či obchodní cíle a také na aktuální situaci v daném odvětví. Poté si zkuste zjistit více informací o personalistovi či dalších zástupcích společnosti, kteří s vámi budou vést pohovor. Je dobré vědět, jaká je jejich pozice ve společnosti, kde se ucházíte o místo. Pro získání těchto informací se můžete podívat na profily společnosti a zaměstnanců na Facebooku či LinkedIN. Nakonec můžete zjistit, že máte společné přátele či zájmy nebo jste absolvovali stejnou školu – a na základě principů sociální psychologie si více oblíbíme lidi, kteří nám jsou podobní.

2. Identifikujte vaše silné a slabé stránky

Identifikujte, které z vašich dovedností jsou v souladu s požadavky potenciálního zaměstnavatele a zamyslete se nad vašimi minulými zkušenostmi – co jste všechno dělali v minulých zaměstnáních, jaké projekty jste měli na starosti a s jakými výzvami jste se potýkali. Snažte se vybavit a připomenout si váš největší úspěch či úspěchy, ale buďte připraveni i na otázky, jakých chyb jste se dopustili. A jak na tyto otázky o vašich neúspěších nejlépe odpovědět? Pamatujte, že nejlepší je vyhnout se negativům a spíše to vzít z té pozitivní stránky – vysvětlete vašemu protějšku, co jste si odnesli za poučení, jak vám to pomohlo s vývojem kariéry či zkušeností a jak jste se s krizovou situací popasovali.

3. Předvídejte nepředvídatelné

Na internetu můžete najít hodně seznamů s nejpopulárnějšími otázkami, se kterými se během pohovoru můžete setkat. Využijte je a připravte si vlastní seznam, kam si přidáte vaše odpovědi. Popřemýšlejte také, jak vysoký by měl být váš plat – otázka na požadovaný plat určitě na konci každého pohovoru přijde. Vhodné je připravit si několik otázek, které od vašeho potenciálního zaměstnavatele chcete zodpovědět. Proč? Díky smysluplným dotazům během pohovoru se můžete dozvědět mnohem více jak o společnosti, tak o týmu, se kterým budete spolupracovat či o úkolech, která vás v budoucnu čekají. Zároveň ukážete svou vyspělost, zájem a angažovanost.

4. Přijďte na pohovor včas!

Pohovory jsou velice stresující a není potřeba stresu ještě více přidávat. Udělejte, co je ve vašich silách, abyste se vyhnuli zbytečnému časovému presu a spěchu. Dopředu se podívejte, kde se firma či místo pohovoru nachází a jak dlouho vám cesta bude trvat. Nezapomeňte vzít v úvahu případnou dopravní situaci či možné výluky. Vždy je lepší být na místě 5 – 10 minut dříve, než dobíhat na poslední chvíli.

5. Nezapomeňte na svůj vzhled

Přemýšlíte, jak se na pohovor obléci? Záleží na tom, na jakou pozici se hlásíte a jaká je firemní kultura. Například formální oblečení je stále vyžadováno v korporacích, právních firmách, bankách nebo realitních kancelářích. V kreativních a reklamních agenturách nebo start-upech máte volnější ruku ve volbě vašeho outfitu. Nezávisle na tom, jaký máte dojem z vaší potenciální práce a blízkého pohovoru, vždy je rozumné se držet jednoduchosti a elegance.

Na základě poznatků mnoha psychologů si na nového člověka uděláte názor pouze během prvních pár vteřin! Vyplatí se mít pod kontrolou, jak na personalisty působíme už od první chvíle a pamatovat si, že pohovor začíná v okamžiku, kdy překročíme práh našeho potenciálního zaměstnavatele.

Zvyšte své šance být pozváni na váš další pohovor a pošlete svůj životopis přes Devire! Podívejte se na nabídku aktuálně nabízených pozic!